piątek, 21 lutego 2014

Sok z buraków

Dziś z czeluści mojego komputera wyłowiłam stare zdjęcie soku z buraków.
Uwielbiam sok z buraków, prócz pysznego smaku ma on wiele dobrych dla naszego organizmu właściwości.



Jedną porcje soku robię z:
  • 4 niedużych buraków
  • jednej cytyrny
  • przypraw takich jak: jeden ząbek czosnku, szczypta soli i pieprzu
Buraki i cytrynę obieram, wyciskam z nich sok w sokowirówce, czosnek drobno kroje i doprawiam solą i pieprzem. Mi smakuje wyśmienicie! Jeśli chcemy przechowywać taki sok to nie dłużej niż 2 dni w lodówce!


Kilka zalet buraków:
  • Obniża zbyt wysokie ciśnienie
  • Jest doskonałym źródłem mnóstwa witamin i minerałów
  • Doskonałe źródła kwasu foliowego - coś dla przyszłych mam
  • Skład chemiczny buraka ma bardzo duże znaczenie w zwalczaniu nowotworów
  • Zawiera naturalne antyoksydanty
  • Jest legalnym dopingiem :) Dzięki niemu wolniej się męczymy podczas wysiłku fizycznego 
  • Sok z buraka jest pomocny przy przeziębieniach, wzmacnia organizm.
To tylko kilka zalet soku z buraka, o jego dobroczynnych właściwościach na nasz ogranizm można czytać i czytać! Mam nadzieje że chociaż trochę przekonałam Was że warto czasem zrobić sobie takie "wyzwanie" burakowe i wypić szklankę soku z tych fajnych warzywek :)

No to ZDRÓWKO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz