poniedziałek, 5 września 2011

Pora na pora ;)

Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga! Mam nadzieje, że będziecie tu wpadać częściej. Przepraszam z góry za jakość zdjęć, ale po pierwsze nie jestem specjalistką w fotografowaniu żywności a po drugie nie posiadam dobrego sprzętu. Mimo to będzie mi miło jeśli zostaniecie ze mną na dłużej ;)


Pierwsza notka będzie porowa :) Chciałam Wam polecić pyszną surówkę z pora. Surówka jest prosta w przyrządzeniu i bardzo smaczna. Ja podaje ją zazwyczaj do obiadu, jednak można zjeść ją solo :) Na zdjęciu podana jest z frytkami i kurczakiem. Zarówno frytki jak i kurczak zostały usmażone bez dodatku tłuszczu. Udko z kurczaka zostało odpowiednio przyprawione i upieczony w kombiwarze razem z frytkami.

Surówka z pora
Składniki:
- 1 por
- 1 marchewka
- puszka(400g) kukurydzy konserwowej ( ja dodaję niecałą puszkę ok 300g)
- 1 jabłko
- 1 świeży niewielki ogórek
- natka zielonej pietruszki
- kilka kropel soku z cytryny
- pół małego (180g) jogurtu naturalnego (Ja polecam jogurt firmy Danone)
- 2 łyżki majonezu light (Polecam firmy Hellmann's)
- szczypta  soli i pieprzu

Przygotowanie:   Wszystkie warzywa przed obieraniem i krojeniem dokładnie myjemy. Odcinamy odstające liście z pora nie będą nam potrzebne. Kroimy go na cztery części wzdłuż a potem na cieniutkie plasterki, wrzucamy do miski, dodajemy szczyptę soli, lekko gnieciemy i przykrywamy kuchenną ściereczką na około 15 minut ( czynność tę wykonujemy po to, aby złagodzić jego ostry smak). W tym czasie obieramy jabłko i marchewkę. Jabuszko kroimy na małe kosteczki a marchew ścieramy na tarce. Pokrojone jabłko z marchewką skrapiamy sokiem z cytryny. Obieramy ogórka i kroimy go na również na  4 części wzdłuż a potem na plasterki. Siekamy pietruszkę. Wszystkie warzywa wrzucamy do pora i mieszamy razem. Następnie dodajemy 2 łyżki majonezu i pół małego jogurtu naturalnego. Doprawiamy pieprzem i mieszamy. Surówkę najlepiej zjeść od razu po przyrządzeniu, ponieważ wtedy ma najwięcej witamin i najlepszy smak. Smacznego! :)


Kalorie :) : Dwie łyżki majonezu hellmann's light: ok. 70 kcal, pół jogurtu naturalnego: 50 kcal,  por: 60 kcal, marchewka: 27 kcal , jabłko: 30 kcal,  ogórek: 7 kcal, 300g kukurydzy: 210kcal, Nie wliczam kalorii z soku z cytryny i pietruszki gdyż uważam to za bezsensowne ;) Łączna wartość kaloryczna: 454 kcal. Surówki wychodzi duża micha, wg. mnie w sam raz dla 4 osób. Czyli porcja mojej surówki to : 113,5 kcal

1 komentarz: